Telio har startet frierrunden til bedriftene

Telio vil ha sin del av IP-telefonimarkedet mot bedrifter, og er godt i gang med kampanjen.

Bedriftsmarkedet har lenge sittet på gjerde og ventet, og det anslås at det bare er en prosent av bedriftsmarkedet som foreløpig bruker IP-telefoni.

Det enorme potensiale har skapt gode tider for IP-telefoniselgere som kan tjene 100.000 kroner i måneden i provisjon på IP-telefonisalg til småbedrifter.

    Les også:

Telio var den første bedriften som begynte å selge IP-telefoni til privatpersoner i 2004. Telenor ventet lenge før de gikk ut med sitt IP-telefonitilbud. I dag er det godt over 400.000 privatpersoner som bruker IP-telefoni.

Telio-sjef Eirik Lunde mener nå tiden er inne til å selge mot bedriftsmarkedet, som har vært mer sårbar enn privatpersoner, og som har brukt tre år til å vente på at alle barnesykdommer skal være over.

Telio vil satse på bedrifter med en til ti ansatte, og Lunde mener denne kategorien omfatter anslår 190.000 norske bedrifter.

Lunde fortalte til digi.no tidligere i sommer at selskapet vil sette i gang en stor kampanje utover høsten. Men allerede nå er selskapet godt i gang. På Telios nettsteder frir nå IP-telefonleverandøren til småselskapene.

– Alle undersøkelser vi har gjort mot denne gruppen, viser at småbedriftene nå er klare for ny teknologi, sier Lunde til digi.no.

Telio hadde etter første kvartal i år 132.000 abonnenter. Omsetningen vokste med 34 prosent til 88,4 millioner kroner. IP-pioneren som har slitt med røde tall, oppnådde for første gang et positivt resultat, på 4,1 millioner kroner.

Til toppen