Telmore skal vinne mobilkunder med Internett

Telmore-sjef Christian A. Aanestad vil ha kundene med kontantkort, og er godt på vei.

I Danmark forhåndsbetaler 25 prosent av mobilbrukerne sine tellerskritt på Internett. I Norge er det kun 2,5 prosent som bruker nettet til å fylle opp nye tellerskritt på sin mobiltelefon.

Det er kontantkort kjøpt i butikker nordmenn fortsatt foretrekker, men denne trenden ønsker det danske lavprisselskapet Telmore å snu.

Selskapet etablerte seg i Norge i september, og har allerede kapret 2000 kunder.

TDC-eide Telmore tilbyr billig mobiltelefoni som kundene administrerer via Internett. Mobilselskapet bruker nettet til Telenor, og kan på mange måter sammenlignes med Chess-konseptet som Idar Vollvik startet opp med.

– Vår ambisjon er å få så mange kontantkortbrukere som mulig over på online mobiltelefoni, forteller markedssjef Christian A. Aanestad i Telmore.

Selskapet har posisjonert seg blant billigselskapene, med en ordinær samtalepris på 69 øre per minutt og SMS til 39 øre. Nå lokker Telmore med enda billigere priser de to neste ukene der nye og gamle kunder kan ringe for kun 20 øre per minutt og sende SMS til 20 øre.

Telmore tilbyr online mobiltelefoni, som vil si at kundene bestiller og administrerer sin mobiltelefoni via Internett. I Danmark har selskapet over 570 000 kunder som bruker kredittkort og selskapets nettside til å forhåndsbetale for billige tellerskritt og SMS.

Det er spesielt unge mobilbrukere som bruker kontantkort og sender mye SMS, som Telmore vil tiltrekke seg.

– De unge er flinke til å bruke nettet og er vant til å kjøpe musikk og andre produkter på Internett, framholder Aanestad.

Til toppen