Tenåringer storbrukere av reklametelefoni

En undersøkelse Norsk Gallup har gjennomført for GratisTelefonen viser at tenåringer er storforbukere av reklamefinansiert telefoni.

Blant de 65.000 brukerne av reklamefinansiert telefoni gjennom GratisTelefonen, er det 13- til 19-åringene som er de største brukerne. Dette er ett av resultatene som kommer frem i en undersøkelse gjennomført av Norsk Gallup på vegne av telefoniselskapet GratisTelefonen.

Brukerne benytter gjerne reklametelefonen til å ringe kjente, mens 60 prosent vegrer seg for å bruke telefonen - som hvert 90. sekund avbrytes av en 10-sekunders reklamesnutt - i alle sammenhenger. (*)

Typiske storbrukere av reklametelefonen er yngre mennesker i familier med lavere familieinntekt.

(* Presisering: 6 av 10 ønsker ikke å benytte gratistelefonen i de fleste sammenhenger, noe som ikke utelukker at mange av dem bruker den i spesifikke sammenhenger som å ringe venner og kjente.)

Til toppen