Thunder House fusjonerer med Icon

Når Icon Medialab og Interpublic Group nå går sammen, inkluderer det også Thunder House. JBR McCann-selskapet mister navnet sitt, og skal hete Icon fra og med 1. mai i år. Det nyfusjonerte selskapet får 80 ansatte.

Det ble tidligere i dag kjent at Icon Medialab og Interpublic Group går sammen. Interpublic Group består blant annet av den store globale reklamebyråkjeden McCann-Erickson, som igjen er eier av det norske webbyrået Thunder House.

Thunder House i Norge er en del av et nettverk av egne interaktive byråer som McCann-Erickson har skilt ut i egen virksomhet.

Alexander Arnesen (t.v.) og John Arne Medalen (t.h.). Vedkommende i midten er ikke identifisert. (Foto: Pål Leveraas)

Forsøket på å internasjonalisere denne virksomheten har ikke vært særlig vellykket, ifølge daglig leder John Arne Medalen i JBR McCann-Erickson Norway.

- De tre selskapene, i Norge, Italia og Spania, er en del av transaksjonen, sier Medalen til digi.no.

Fra 1. mai i år skal altså Thunder House gå under navnet Icon Medialab AS sammen med de øvrige deler av Icons norske selskaper. Det tidligere SOL-selskapet Neo Interaktiv og selskapet Arakno og Intergate ble tidligere i år kjøpt av av det svenske selskapet.

Det nye selskapet får ifølge en pressemelding nærmere 80 personer på lønningslisten i Norge, og av disse er rundt 20 fra Thunder House. Planen er at antall ansatte skal vokse til rundt 100 i løpet av året.

- Sammenslåingen styrker vår satsing ytterligere, og vi blir nå en naturlig leverandør for selv de største internettoppdragene i Norge. Som et resultat av fusjonene med Thunder House og samarbeidet med JBR McCann styrker vi vår kompetanse innen markedskommunikasjon, sier daglig leder i Icon Medialab AS, Alexander Arnesen.

Til toppen