De ti digitale radiokanalene lanseres i desember, opplyser Viasat-eieren Modern Times Group AB i en pressemelding. Tilbudet vil gå ut til alle markedene Viasat satser på digital-TV, det vil si Norden og Baltikum.
RIX FM er Sveriges største kommersielle radionettverk, og Power Hit Radio er den mest populære kommersielle radiostasjonen i Stockholm. Foruten disse musikkanalene kommer åtte tematiske kanaler, deriblant en egen jazzkanal, en kanal for klassisk musikk, samt segmenterte kanaler for 50-, 60-, 70-, og 90-tallsslagere og de aller nyeste musikkhit-ene.
Samtlige satellitt-TV-husholdninger som i dag har Viasat Gull-tilbudet får den nye digital-TV-boksen gratis. For andre Viasat-kunder selges ferdige pakker med parabol, digital-TV-boks samt 12 måneders abonnement på premiumtilbudet Viasat Gull. I tillegg kommer en rekke nye TV-kanaler, som Multi Music, BBC World, reisekanalen Travel Deals Direct og tyske RTL.
TV1000 og Cinema finnes i såkalt multichoice - dvs. at filmene begynner tre ganger per kveld. Gjennom Viasat Ticket kan storfilmer, sportsevenementer og konserter bestilles når seeren selv ønsker.
Viasat-tjenestene kan brukeren selv styre via en elektronisk TV-guide. Innenfor rammen for Everyday.tv kommer også flere interaktive tjenester, deriblant e-post og chat.