Tidlig påske i NetCom

Sist torsdag startet den første NetCom-forhandleren årets påskekampanje. Provisjonene blir på inntil 1400 kroner for nye abonnenter. Telenor Mobil vil ikke si om de følger opp.

Kampanjen som skulle startet denne uken fikk en brå start da en forhandler startet opp allerede sist torsdag.

Provisjonene økes fra 750 kroner til henholdsvis 1000 og 1400 kroner for fritidsabonnement og de andre abonnementene.

I NetCom vil ikke markedsdirektør Mikal Rohde opplyse om hvor lenge kampanjen vil vare, selskapet har foreløpig ikke satt noen dato for avslutning av kampanjen.

- For å redusere sponsingen av egne abonnenter tilbyr vi ulike innbytteavtaler for kunder som allerede er abonnenter, og som ønsker å bytte telefonen i en ny. Gamle abonnenter blir tilbudt priser som ligger mellom 200 og 500 kroner over kampanjeprisene avhengig av hvilket ringemønster de har, forteller Rohde.

NetCom regner altså med at kundene er villig til å betale noe for å beholde det gamle telefonnummeret.

I følge forhandlere hos NetCom har Mobildata (Telenor Mobil) kommet med en diskret henvendelse om ikke man skulle droppe påskekampanjen i år.

Mikal Rohde sier til digi.no at kampanjen er planlagt over lengre tid, og at det ikke er aktuelt å stoppe den, selv om det skulle vise seg at Telenor Mobil ikke lager noen påske-kampanje.

- Vi ønsker selvfølgelig å få slutt på provisjonene, men denne kampanjen har vi planlagt i lang tid, sier Rohde.

Informasjonsdirektør Anne Ekern i Telenor Privat sier til digi.no at Telenor Mobil ikke har bestemt seg for om de vil lage noen påskekampanje i år, men hevder at dersom man velger å kjøre en kampanje så gjøres det uavhengig av hva NetCom gjør.

Til toppen