JUSS OG SAMFUNN

Tilbake i papirfolden

New Media Sciences webrådgiver Tonje S. Wollen velger seg bort fra Internett og beveger seg tilbake til bladbransjen. Wollen jobbet tidligere i Aller-gruppen og skal nå begynne som markedssjef i den norske avdelingen av Hachette, verdens største magasinforlag.

Hilde Nyman
8. juli 1998 - 15:01

Det ble denne uken kjent at New Media Science la ned sin annonsesatsing Media Online 1. juli i år (se relatert sak i høyre margen).

Tonje S. Wollen har vært eneste ansatte i satsingen, og hun går over i en stilling som markedssjef for det franske forlaget Hachette. Forlaget gir blant annet ut motemagasinet ELLE i over 30 land og lanserte bladet i Norge i fjor med Cecilie Larvåg som redaktør.

Wollen jobbet før Media Online i Aller-gruppen, noe som nok betydde mer enn netterfaringen da hun fikk den nye jobben som hun tiltrer 1. august.

- Du går nå tilbake til bladbransjen, har du savnet print?

- Ja, innimellom har jeg det. Det er jo et helt annen type mediium, men det vil være den samme type folk, blant annet fra reklame og mediebyråer. Jeg har tilegnet meg kjempenyttig kunnskap om Internett i New Media Science, sier Wollen til digi.no.

- Betyr det at du har mistet troen på Internett som annonsekanal?

- Jeg har tro på kanalen, men må innse at prognosene har slått feil. Det har tatt lenger tid enn forventet, men jeg tror helt klart at Internett har noe for seg som annonsemedium, sier Wollen.

- Er du skuffet over at Media Online ikke blir videreført?

- Ja, jeg er jo det egentlig. Men jeg skjønner begrunnelsen. Det har vært veldig kjekt å jobbe i Media Online. Jeg har jobbet mye alene og hatt ansvar. Jeg har fått god oversikt over annonsemarkedet på Internett, så året har vært verdifullt. Da jeg skulle begynne å søke jobb, var det ikke så lett å bestemme om jeg skulle fortsette å jobbe med Internett eller gå tilbake til print. Men da jeg fikk tilbudet fra Elle, var magefølelsen god, sier Wollen.

- Du kommer vel til å sørge for at Hachette annonserer på nettet, da?

- Det er klart det! Ikke bare annonsere, men også se til at de blir å finne på nettet, avslutter Wollen.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.