Tinde går fra nett til papir

Eiendomsportalen Tinde går fra dotcom til cellulose. Internettselskapet vil lage papirutgave i konkurranse med Aftenposten.

Schibsteds annonsemonopol på boligmarkedet har i lengre tid vært under press i form av mer eller mindre vellykkede annonseaviser.

Nå lanserer Internett-konkurrenten Tinde sin papirutgave for å ta opp konkurransen med Aftenposten og FINN.no. Tinde er identisk med det tidligere Eiendomsnett.

Papirutgaven av Tinde skal i første omgang distribueres til rundt 400.000 husstander i Oslo og Akershus og meningen er at man skal kunne trekke veksler på kombinasjonen med nettutgaven.

Avisen skal komme fire ganger i måneden og kostnadene for annonsørene oppgis til å bli liggende rundt 8.000 kroner for en måneds annonsering. Dette skal da inkludere utleggingen av komplette eiendomsprospekt i Internett-utgaven.

I tillegg til annonser tar avisen sikte på å tilby bolig- og eiendomsrelaterte artikler.

Tinde eies av gründerne Geir Normannseth og David Kristiansen, samt Orkla Media, Northzone Ventures og Aker RGI.
Til toppen