Tjener på nedgangstider

Tidligere kunne man sette inn en annonse i avisen, og så var eiendommen solgt. - Når økonomien er så ustabil, kommer endelig Eiendomsnett til sin rett, mener daglig leder Geir Normannseth

-Det er kynisk, men vi er glade for ustabil økonomi, sier Normannseth til digi.no. Et økende antall eiendomsprospekter kommer inn. I nedgangstider tar det lengre tid å få solgt eiendommer, og da blir Eiendomsnett et gunstig annonsemedium. Nettstedet blir billigere for selgeren enn dyre avisannonser.

Normannseth forteller at han har hørt om kunder som har måttet betale 20-25.000 kroner i annonseutgifter til avisen, uten at eiendommen er blitt solgt. På Eiendomsnett betaler selgeren en viss sum (omtrent 500 kroner) for å legge ut en annonse, og den blir liggende til eiendommen er solgt.

Eiendomsnett ønsker flere annonsører, først og fremst relatert til eiendom. Trafikkøkning betyr høyere annonseinntekter for nettstedet, som idag har mellom 350.000 og 400.000 besøkende i måneden.

Fra torsdag neste uke kommer et nytt tilbud til brukerne; det blir mulig å definere søket med nye kriterier som for eksempel bare boliger der visning pågår.

-Vi har en ide om å kunne tilby brukerne enda flere tjenester relatert til eiendom, sier Normannseth til digi.no.

Til toppen