JUSS OG SAMFUNN

Tre store samles på nett

Bergens Tidende, Adresseavisen og Stavanger Aftenblad skal til neste år bruke millioner på å bli slagkraftige i nettmarkedet. De skal konkurrere med Orkla og A-pressen om å ta lokalmarkedet på nett.

Sigvald Sveinbjørnsson
29. nov. 2000 - 14:14
Bergens TidendeAdresseavisenStavanger Aftenblad
Journalisten

A-pressenOrkla Media

digitoday.noTerje AngelshaugArthur Andersen





Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonse
Innovasjon Norge
Store muligheter for norsk design i USA
Store muligheter for norsk design i USA


digitoday.noTV Hordaland

Styrken til Bergens Tidende, mener Angelshaug, er den lokale tilknyttingen. De tre avisene har stor egenproduksjon av egne nyheter, og er svært godt innarbeidet i sine respektive områder. Håpet er at denne posisjonen skal beholdes også i den digitale mediehverdag.



Orkla Media har det også vært stille rundt. Selskapet har lansert ett par portaler i Telemark og andre områder hvor konsernet har sterk stilling.

Les mer om Orkla Media sine planer: Samler Orkla-medier til ett e-rike

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.