- Neste år vil Internett ikke lenger være et fenomen for enkelte grupper, men tilknytning og e-post vil bli et «krav» for vanlige mennesker, sier Fure.
Han understreker at alternative distribusjonskanaler blir stadig viktigere i tiden som kommer.
- Tre ting har bidratt til å forandre verden: Renessansen, den industrielle revolusjonen og informasjonsrevolusjonen. Man sosialiseres gjennom medier i langt større grad enn før. Det ser ut som om nordmenn har et behov for å kunne være et tastetrykk unna sine venner og forretningsforbindelser. Følelsen om at det er unormalt å ikke ha Internett vil sannsynligvis komme i løpet av neste år. Det er noe med magien i Internett som forandres når det nå tilbys på 7 Eleven, konkluderer Fure.
- Ikke bli overrasket om du i fremtiden vil bli tilbudt Internett-abonnementer på byens gatehjørner, slik som enkelte selgere tilbyr mobiltelefoner i dag.
Direktør for privatmarkedet i Telia Norge, Nils Katla, sier til digi.no at Telia Norge foruten distribusjonsavtale med 7 Elevene har tre liknende avtaler på trappene, uten at han vil si noe mer om dem nå.
- Jeg tror Internett på samme måte som for mobil går mot flere typer distribusjonskanaler, og 7 Eleven har en ganske god dekning i Stor-Oslo der vi nå skal forsøke dette konseptet.
- Vi er spente på hvordan dette vil slå an, sier Katla. Han sier Telias målsetting på Internett-markedet er å ta sin del av veksten.
Internett-pakken fra Telia som blir å få i 7 Eleven-butikkene er selskapets "gratis-pakke", som koster 49 kroner, og inneholder en CD med nødvendig programvare. Trafikkminuttene som benyttes til surfing går via Telia, men forøvrig stilles det ingen krav om tilknytning til et teleselskap.