Trendsetternes mobiltelefon

London, Stockholm, Helsinki, Athen og Moskva var åstedet for lanseringen av Ericssons nyeste mobiltelefon, T20. Med denne terminalen vil Ericsson forsøke å ta en større andel av trend- og ungdomsmarkedet.

Med Ericssons ferske kvartalsrapport i minne, der selskapet fortalte at de ville tape 16 milliarder kroner på mobiltelefonvirksomheten i år, kommer selskapet med en ny modell, T20. Med den skal selskapet gjøre hva det kan for å ta en større andel av ungdomsmarkedet. Telefonen er tilgjengelig allerede fra denne måneden, men først senere blir det klart når den kommer til Norge.

Telefonen er den første som følger Swatch sin Internett-tid og inkluderer også WAP-chat, og kan utstyres med både FM-radio og MP3-spiller. Presentasjonen av telefonen skjedde i fem byer samtidig (11:32) norsk tid eller @480 Internett-tid.

Markedsdirektør i Ericsson Mobile Communications, Jan Ahrenbring, sier at telefonen er et resultat av at Ericsson er lydhør overfor yngere generasjoner. - Kommunikasjon, personlig uttrykk, musikk, Internett og moter er alle viktige deler ved ungdommens liv, og alt dette representerer T20; et løfte om at Ericsson leverer de mest innovative produktene til unge konsumenter.

De strategiske målene er 128 gram inkludert batteri, 10 timers snakketid, 200 timers standby, GSM 900/1800, WAP 1.1 nettleser og grafisk nettleser med tre linjers tekst.

Til toppen