Trumfkort til Alcatel

Alcatel fikk nylig kontrakt på levering av et telefonsvarsenter til det nyetablerte kortselskapet Trumf. Kontrakten har en verdi på 800.000 kroner, men kan bli utvidet. Alcatel karakteriserer avtalen som en prestisjekontrakt.

Trumf er eid av blant annet Norske Shell og Norgesgruppen. Selskapet har utviklet et nytt kortkonsept for bensinstasjoner, varehandel og andre varekjeder.

- Kontrakten introduserer våre nye telekomløsninger i et nytt viktig kundesegment, sier markedssjef Tom Solberg i Alcatel Distribusjon. Call centeret A4400 er tidligere blant annet solgt til Brønnøysundregistrene, NSB og Storebrand, heter det i en pressemelding.

Trumf skal blant annet stå for kontakt og oppfølging av kortkunder i Norske Shell og Norgesgruppen. Selskapet skal også håndtere bonuser, kampanjer og kundeinformasjon. Det nye kortet ble introdusert den første februar i år.

- Kontrakter på avanserte telekomløsninger til kortselskaper er interessante. Slike selskaper ligger ofte i forkant innen data- og telefoniløsninger. De er krevende kunder, og betyr mye for utviklingen av nye løsninger, sier Solberg.

Alcatels A4400-leveranse omfatter blant annet et system for innlagt talestemme og automatisk viderekopling. I første omgang skal 40 operatører betjene kundene. Mot slutten av 1997 kan det bli aktuelt å utvikle systemet med såkalte CTI-løsninger, som kopler telefoni- og databaser i ett system.

Det Alcatel-eide Brinchmann på Økern i Oslo har ansvaret for den første leveransen, som skal være ferdig installert i midten av januar 1997.

Til toppen