Trumf er eid av blant annet Norske Shell og Norgesgruppen. Selskapet har utviklet et nytt kortkonsept for bensinstasjoner, varehandel og andre varekjeder.
- Kontrakten introduserer våre nye telekomløsninger i et nytt viktig kundesegment, sier markedssjef Tom Solberg i Alcatel Distribusjon. Call centeret A4400 er tidligere blant annet solgt til Brønnøysundregistrene, NSB og Storebrand, heter det i en pressemelding.
Trumf skal blant annet stå for kontakt og oppfølging av kortkunder i Norske Shell og Norgesgruppen. Selskapet skal også håndtere bonuser, kampanjer og kundeinformasjon. Det nye kortet ble introdusert den første februar i år.
- Kontrakter på avanserte telekomløsninger til kortselskaper er interessante. Slike selskaper ligger ofte i forkant innen data- og telefoniløsninger. De er krevende kunder, og betyr mye for utviklingen av nye løsninger, sier Solberg.
Alcatels A4400-leveranse omfatter blant annet et system for innlagt talestemme og automatisk viderekopling. I første omgang skal 40 operatører betjene kundene. Mot slutten av 1997 kan det bli aktuelt å utvikle systemet med såkalte CTI-løsninger, som kopler telefoni- og databaser i ett system.
Det Alcatel-eide Brinchmann på Økern i Oslo har ansvaret for den første leveransen, som skal være ferdig installert i midten av januar 1997.