TV 2 i alle skjermer

I løpet av våren skal TV2 sette i gang et eget researchbyrå på nettet, og før sommeren håper kanalen å ha et eget nettsted.

Researchbyrået er ennå på prosjektstadiet, men TV 2 er nå i ferd med å hente inn folk til satsingen.

- Vi håper å komme i gang så fort som mulig. I løpet av mars skal vi ha byrået oppe å stå, sier Torgeir Foss i TV 2 til digi:media.

Sammen med redaksjonssjef Per Kristian Orset er Foss prosjektleder for kanalens internettsatsing.

- Byrået skal i første omgang serve TV2s egen nyhetsredaksjon med nyheter. Det kommer også til å drive research på mer tradisjonell måte, men Internett kommer til å bli et viktig verktøy, sier Foss og legger til at byrået på sikt skal utvikles til å serve andre.

Researchbyrået vil også få ansvaret for å legge ut nyheter på TV 2s tekst-TV. Disse nyhetene skal senere legges ut på Internett. Etter budsjettene vil byrået få ni årsverk til rådighet.

Kanalens øvrige Internettsatsing skal etter planene legges ut på nett til sommeren. Om det blir før eller etter sommerferien, og hvor store budsjetter satsingen vil få, er det ennå ingen i kanalen som kan si sikkert.

- Det kommer litt an på hvor mye ressurser vi ønsker å legge i dette her, sier informasjonsmedarbeider Erling Finsrud i kanalen til digi:media.

Finsrud sier at det i første omgang vil være tekst-TV-nyhetene som blir lagt ut på nett. Det skal imidlertid være interne planer i kanalen for å legge ut egne nettsteder for populære serier og tv-satsinger.

- Vi vil lage en del rundt seriene. Hver avdeling hos oss har også fått egne Internettfolk som skal jobbe opp mot prosjektledelsen, sier Finsrud.

Til toppen