Tidligere har Dagbladets DB Medialab meldt at de ikke klarer å gjennomføre de store ambisjonene sine og skal spare 26 millioner kroner på digitale medier.
Gunnar Stavrum, publisher i TV 2 Interaktiv, sier til digitoday.no at TV 2s Internettselskap ikke sliter med pengene, og at en stor del av virksomheten ikke kommer fra TV2.no. Av de 104 ansatte, er det bare en del som jobber med Internett, resten jobber med tekst-TV, mobil og rubrikk-salg.
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
30.000 strømmet til Las Vegas for Google Cloud Next. Dette var høydepunktene
Men det er nettjenestene som bekymrer Stavrum. - Vi liker ikke å levere gratis innhold. Nå fyrer vi for kråkene siden vi ikke tjener penger på deler av Internett-satsingen. Vi har langt flere sidevisninger enn det vi greier å selge ut, sier Stavrum, som sier at de vil kutte i omfanget av det tilbudet som i dag er gratis, og som man ikke tjener penger på. |
digitoday.nota betalt for bredbåndsinnhold
Han sier også at brukerne nå må finne seg i å betale for innholdet de får på nettet. - Enten må brukeren betale, ellers får de mindre. Det er alle tjent med, sier Stavrum til digitoday.no.