TV 2 med sans for Art of Taste

TV 2 går inn på eiersiden i Espen Agdesteins matselskap, Art of Taste og vil bidra med markedsføring i millionklassen for nettstedet.

Espen Agdestein (bildet) startet selskapet Art of Taste allerede i 2000, men kom ikke på nett før i november 2001.

Konsulentselskapet Made4net var svært involvert i oppbyggingsfasen og nå har nettstedet inngått en avtale med TV 2 og TV 2 Interaktiv.

Agdestein sier i en pressemelding at han ser samarbeidet med TV 2 som et viktig ledd for å tilgjengeliggjøre Art of Taste for den mat- og
vininteresserte forbruker.

- Partnerskap med etablerte store aktører er et avgjørende suksesskriterium for aktører som satser i elektroniske mediekanaler, hevder han.

Samarbeidet ut på at Art of Taste vil benyttes som plattform for integrasjon av TV 2s eget mat- og drikkerelaterte innhold. Dette, sammen med Art of Tastes eksisterende innhold, vil for de nærmeste to årene utgjøre TV 2.nos tilbud til mat- og vininteresserte.

I samarbeidet ligger også at TV 2 vil bidra med markedsføring av Art of Taste til en verdi av 1,3 millioner kroner. TV 2 vil i løpet av avtaleperioden oppnå en eierandel i Art of Taste tilsvarende seks prosent av dagens antall aksjer.

Til toppen