TV2 girer opp mot Finn på stilling

TV2 Nettavisen vil gi Schibsted og deres Finn.no tøffere konkurranse på stillingsannonser på nett.

Jobbtjenesten Monster.no og TV2 Nettavisen har inngått et samarbeid som vil styrke seg i konkurranse mot Finn.no. Avtalen innebærer at TV2 Nettavisen skal la Monster selge annonser på deres stilling ledig-seksjon.

Monster er den den globale markedslederen på jobbannonser og CVer.

Avtalen med Nettavisen gjør at Monster når mange nye brukere og potensielle arbeidstakere for sine kunder.

– Avtalen er meget interessant for oss. TV2 Nettavisen er en god partner i jakten på gode hoder til våre oppdragsgivere. De er blant landets mest besøkte nettsteder og når mange av de kandidatene Monster søker for sine arbeidsgivere. Monster.no har i dag nærmere 100.000 besøk per måned og vil øke dette betraktelig gjennom et samarbeid med Nettavisen, og nærme seg Finn.no i rekkevidde, sier daglig leder Stein-Erik Myhre i Monster.no.

Rekruttering- og stilling ledig-markedet i Norge er på rundt 600 million kroner i året. Andelen for Internett ligger på rundt 20 prosent, noe som tilsvarer 130 million kroner og andelen øker.

Til toppen