TV2 lanserer norsk svar på MySpace

TV2 lanserer nå sitt egne norske alternativ til stor-suksessen MySpace.

Suksessen til Myspace har ikke gått upåaktet hen, heller ikke her i Norge. MySpace ble på kort tid en av verdens mest besøkte nettsteder.

Etter at selskapet inngikk en avtale med Google som garanterte dem minst 900 millioner dollar i reklameinntekter over en treårsperiode, har det ikke manglet på aktører som drømmer om å oppnå samme suksess.

Her i Norge er det TV2 som gjør et forsøk på å lansere en tilsvarende norsk tjeneste.

- Vi har jobbet med Me, som vår tjeneste heter, i snart tre år. Helt siden TV 2 kjøpte Nettavisen, og det som da var Spray, har vi hatt en langsiktig plan om å bygge et stort brukerdrevet nettsted, sier Gunnar Stavrum, ansvarlig redaktør i TV 2 Interaktiv.

Nettstedet er nå lansert med nettadressen meside.no.

- Det er ikke vanskelig å bygge et brukerdrevet samfunn. Det vanskelige er å bygge et som er bra. Vi har jobbet svært lenge med denne tjenesten for å få det til, sier Stavrum.

Brukerne av Me kan lage sine egne nettsteder hvor de blant annet kan få lagt ut video, musikkfiler de lager selv og dele av sine bilder og tanker.

TV2 går høyt ut med store ambisjoner:

- Vi satser på å bli det største brukerdrevne nettstedet i Norge og vil kontinuerlig utvikle tjenesten slik at den til enhver tid møter de forventninger markedet stiller til oss. Håpet er å bygge en tjeneste som også vil være interessant utenfor våre landegrenser. Det er ingen hemmelighet at det er lurt å være først, uansett om det er på boligmarkedet eller på et virtuelt nettsamfunn, sier Stavrum.

Til toppen