BEDRIFTSTEKNOLOGI

TV2 vil senke aksessprisen

Til tross for at TV2 tar 43 øre per minutt på sin internettjeneste, har ikke selskapet opplevd noen nedgang i interessen. Likevel vurderer selskapet å sette ned prisen etter at selskapet har møtt gratis-bølgen på Internett.

Frode Eriksen
13. okt. 1999 - 11:09

Redaktør for TV2s nettsatsing, Ivar Steen-Johnsen sier til digi.no at TV2 hadde en god pris på sitt aksess-tilbud da tilbudet ble lansert for to år siden og relansert i august med en prisnedgang fra 67 øre per minutt til 43 øre per minutt.

Denne relanseringen falt sammen med en veritabel Internett-storm, som i løpet av noen få høstuker endret prisbildet på Internett-aksess totalt. Fram til starten på oktober har nesten alle som vil bety noe i Internett-markedet lansert tilbud som betyr at Internett-brukerne slipper å betale noe for selve Internett-aksessen annet enn tellerskritt, og noen av aktørene gir rabatter selv på den.

Det gjør ikke TV2, som ifølge Steen-Johnsen leverer mer enn aksessprodukt.

- Vi leverer også en direkte link til innholdet av levende bilder på TV2s servere, sier han. Dette inkluderer blant annet over 70.000 nyhetsmeldinger fra TV2 Nyhetene. Han tror dette er en medvirkende årsak til at TV2 ikke har merket noen sterk nedgang i trafikken etter at mange andre har lansert Internett uten abonnement.

ISP-virksomheten til TV2 er uansett en ekstra bonus for selskapet.

- Det er ingen vits i å la være, sier Steen-Johnsen. I uke 35 kunne selskapet notere seg for en trafikk på 65.000 trafikkminutter, etter en dramatisk vekst fra starten på august da Internett-tilbudet ble relansert, blant annet på TV2.

TV2 vurderer likevel prisnivået på sin tjeneste, som for tiden ligger 29 øre over lokaltakst på dagtid, og Steen-Johnsen sier at en kan regne med en prisjustering i tråd med hva markedet har opplevd.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.