JUSS OG SAMFUNN

Underholdningstjeneste død før lansering

Det knyttet seg store forventninger til Pop.com, et Internett-selskap som i samarbeid med flere Hollywood-kjendiser skulle lansere underholdningstjenester på nettet. Men selskapet kommer etter alt å dømme til å stenge dørene før noen har ledd av showet.

Sigvald Sveinbjørnsson
6. sep. 2000 - 09:05


DreamWorks Interactive
Imagine Entertainment

Dermed ble det avgjort å stille inn driften ved selskapet. 80 ansatte går en utrygg fremtid i møte. Det melder Wall Street Journal.

Vivian MayerWall Street Journal
Steven Spielberg


Livet ble med andre ord kort for Pop.com. Selskapet rakk ikke å lansere noen tjenester før døren smalt igjen. Men har du noen titalls millioner dollar i banken kan du jo kjøpe....

De amerikanske tilbudene som poppet opp i underholdnings-sektoren har den siste tiden opplevd harde stormer. Blant annet gikk det høyprofilerte selskapet Digital Entertainment Network overende tidligere i år.

Men flere mener at de tradisjonelle Hollywood-selskapene ikke alltid greier transformasjonen til nettet og nye distribusjonsmåter. Det kan nevnes som eksempel at det finnes flere mer eller mindre uavhengige aktører som lever godt i markedet og som stadig greier å hente inn kapital.

- Budskapet er at de tradisjonelle "hollywoodske" mediekunnskaper ikke alltid kan brukes til å skape et bra selskap på nettet, sier Eric Scheirer, analytiker ved Forrester Research til Wall Street Journal.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.