Universitet blogger seg til berømmelse

I stedet for dyrt brosjyremateriell, satser Universitetet i Bergen på en egen blogger.

Høyskoler og universiteter bruker hvert år flere hundre millioner kroner i kampen om studenter. De mest tradisjonelle formene er reklamefilm, direkte salgsmøter eller brosjyrer.

Nå går Universitetet i Bergen (UiB) nye veier for å trekke til seg studenter, og har engasjert en kvinnelig student til å blogge universitetet.

Ifølge Aftenposten gir Kristin Breivik potensielle studenter et usminket innblikk i studentlivet ved UiB. Hun legger ut nye innlegg to til tre ganger i uken.

Bloggene handler om alt fra studentlivet til miljøet på de forskjellige fagstudiene, lesesaler, studentkantine og utelivet i Bergen. Her er lenken: Studblogg.

Breivik er en erfaren blogger, kjent for sin innsats på Dietrovetro.

UiB bruker normalt 2,5 millioner kroner på studentrekruttering, men mener at de får beskrevet studentlivet og fagene på en mer levende og bedre måte med blogg.

    Les også:

Til toppen