UPC girer opp bredbånd-priskrig

Kabelselskapet UPC girer opp mot ADSL-aktørene med kutt av pris og løft av linjefart.

Krigen om bredbåndskundene har økt i temperatur de siste månedene med en rekke løft av farten. Selskapene håper å opprettholde omsetningen og løfter i stedet farten for å kapre kunder.

Nå gjør UPC et rykk, for selskapet har etter de siste kuttene fra for eksempel Nextgentel vært noe dyr på de raskeste linjene. Og UPC tar i skikkelig.

UPC dobler i dag hastigheten på alle bredbåndsinternett produktene sine, med unntak av chello Extreme som ble lansert i april i år. I tillegg reduseres prisen på flere av tjenestene, - blant annet chello Ultra med hele 27,5% og chello Plus med 4%.

UPC vil med disse oppgraderingene av produktene være helt i toppen når det gjelder pris/ytelse, og vil fortsette med å oppgradere tjenestene fremover for å hele tiden kunne tilby kundene det beste tilbudet, mener selskapet.

UPC har også oppgradert sin stamnett for å kunne holde tritt med kundene. For å sikre kundene en best mulig hastighet også internasjonalt, dobler UPC nå kapasiteten i sitt internasjonale fibernett, Aorta. Aorta er et 10 GB IP fibernett, og en av de største transportørene av data trafikk i Europa, skriver selskapet.

- Det er ikke nok å kunne kjøre fort i et lokalt nett. Det finnes mange flaskehalser på Internett i dag, og den gode bredbåndsopplevelsen for kundene er avhengig av at det også tilbys stor bredbåndskapasitet internasjonalt, sier Gunnar Evensen, administrerende direktør i UPC Norge.

UPC har digitalisert kabel-tilgangen for 250.000 norske husstander og rundt 60.000 av dem har valgt UPC.

Her er de nye og gamle prisene fra UPC:

Til toppen