KORTNYTT

UPC selger bredbånd som varmt hvetebrød

UPC selger bredbåndsabonnementer som aldri før. Høy hastighet og kort leveringstid antas å være årsakene.

Harald BrombachHarald BrombachNyhetsleder
29. sep. 2005 - 09:07

UPC Norge annonserte i dag at selskapet selskapet har opplevd en kraftig økning i antallet bredbåndsabonnenter. Siden juni har kundemassen økt med mer enn 5000, slik at selskapet nå har 65.000 bredbåndskunder.

- Vi har hatt en enda sterkere vekst enn forventet når det gjelder antall nye bredbåndskunder. Dette er hyggelige tall, - faktisk vår beste sommer noensinne. Med 65 000 bredbåndskunder er vi på en klar tredje plass i det norske markedet, sier salgs- og markedsdirektør i UPC, Jan Kristensen, i en pressemelding.

Han mener mange av kundene som bestilte i sommer har valgt UPC på grunn av høy fart og muligheten til å få installert bredbånd samme dag som bestillingen.

- I pressen i det siste kan man lese om bredbånds leverandører som er stolte av å kunne levere på fire uker. Hos UPC leverer vi enten samme dag eller neste, hevder han.

Den raskeste løsningen UPC tilbyr heter Chello Extreme, og innebærer en nedlastingshastighet på 26 Mbit/s, noe de er alene om i Norge, hvis man ser bort fra selskaper som satser på fiber. Men også de raskeste ADSL2+-abonnentene har hastigheter på over 20 Mbit/s.

Opplastingshastigheten på 1,5 Mbit/s er ikke like imponerende. Flere andre aktører, som tilbyr bredbånd enten over kabelnettet eller telefonlinjen, kan tilby bedre hastigheter.

Og i Sverige tilbyr UPC flere abonnementer med opplastingshastighet på 8 Mbit/s. Det aller raskeste koster omtrent halvparten av de 998 kronene UPC tar for Chello Extreme i Norge.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.