Ut med Telebutikken, inn med Netcom

Samkjøring av nett og fysisk butikk skal gi «kundeopplevelse i verdensklassen».

TeliaSonera-eide Telebutikken skifter navn til Netcom og etableres som landsdekkende salgs- og servicepunkt for Netcoms kunder, heter det i en pressemelding.

Salgsdirektør Kristian Renaas i Netcom forklarer endringen med at kravene til kompetanse og veiledning i butikk øker i tråd med en eksplosiv økning i salg av smarttelefoner. Kundene ønsker både kjapp ekspedering og gode råd. Derfor innføres et nytt konsept, tuftet på godt samspill mellom web, fysisk butikk, kundesenter og sosiale medier.

– Du skal kunne kjøpe telefonen i nettbutikken vår, hente den i Netcom-butikken på Stjørdal en time senere og få hjelp til å sette den opp der og da, sier Renaas.

De nye butikkonseptene rulles ut før sommeren. I løpet av første halvår vil 55 Netcom-butikker være etablert over hele landet.

– Det handler om kundeopplevelse. Netcom har klare ambisjoner om å gjøre dette til et av våre fremste konkurransefortrinn, sier Renaas.

Det skal til sammen etableres 55 Netcom-butikker i 36 byer og tettsteder: Arendal, Asker, Bergen, Bodø, Drammen, Halden, Hamar, Haugesund, Horten, Hønefoss, Jessheim, Kongsvinger, Kristiansand, Kristiansund, Larvik, Lier, Lørenskog, Madla, Molde, Moss, Oslo, Porsgrunn, Sandnes, Sandvika, Sarpsborg, Ski, Skien, Stavanger, Steinkjær, Stjørdal, Straume, Strømmen, Tromsø, Trondheim, Tønsberg og Ålesund.

Til toppen