Intel-sjefen Paul Otellini og en ikke navngitt dame viser fram den nye, holografiske skjermen som skal redde butikkene på gateplan i storbyene. (Bilde: Foto: Intel)

Værsågod: Holografisk multi-touch!

Slik skal Intel redde de fysiske butikkene.

Intel bestreber seg alltid på å være i forkant. Og på CES-messen i Las Vegas kunne de varte opp med en virkelig nyhet.

Levende annonser

Ved å kombinere holografi med multi-touch har selskapet klart å lage en 3-dimensjonal, interaktiv skjerm som viser« levende» reklame.

Reklamen er mer enn bilder som beveger seg med tilhørende lyd. Du kan også bestille varer ved å peke på dem, og få kvittering på mobiltelefonen din i samme slengen. Deretter kan du plukke opp varen du har kjøpt i nærmeste butikk.

Kan konkurrere med nett

Intel kunne vise fra en to meter bred konsept-skjerm. Navnet på teknologien er Digital Signage, og skjermen er ment for fysiske butikker som vil hevde seg i konkurransen med nettbutikkene.

- Vi laget denne skjermen for å vise at butikkene på gateplan kan engasjere og kommunisere med forbrukerne på en mer personlig og utfordrende måte gjennom nye brukermodeller, sier Intels sjef for Embedded Computing Joe Jensen i en pressemelding.

Se demonstrasjonen her:

Til toppen