Vaktbikkje for matvarer henter penger

Det er utrolig vanskelig for tungpustede IKT-selskaper å få fylt på med friske penger, men TraceTracker har klart bragden.

TraceTracker er et av de ekte IKT-selskapene som startet opp i 2000. Selskapet utvikler en løsning som skal la produsenter av matvarer følge produktene fra start til videreforedling og så ut til kundene. Dette skal øke kvaliteten, noe som blant annet er et krav fra EU etter de mange kjøttskandalene de siste årene.

Løsningen er laget med IBM Websphere og DB2 i bunnen.

TraceTrackers programvare er klar først i disse dager, men nå trengte selskapet påfylling, noe selskapet har klart.

Daglig leder Ole Henning Fredriksen forteller til digi.no at selskapet nå holder på å sluttføre en emisjon på 7-10 millioner kroner. Både nye og gamle eiere deltar, ifølge Fredriksen, men avtalen er ikke ferdig undertegnet, man har ikke blitt enige om hvor mye av selskapet investorene overtar.

- Første versjon av produktet vårt er ferdig og vi har nå to kunder - fiskefôrprodusenten Skretting og Fjord Seafoods som nå går videre i neste prosjektfase. Emisjonsbeløpet skal brukes kommersialisering og markedsføring, forteller Fredriksen til digi.no.

I tredje kvartal planlegger selskapet en større emisjon for å finansiere et europeisk fremstøt.

Les mer om TraceTracker på selskapets hjemmeside www.tracetracker.com eller på nettsidene til IBM Norge.

Til toppen