Varehus vil selge mobiltelefoni

Smart Club vil gjøre telekomtjenester tilgjengelig under eget varemerke for sine 450.000 registrerte kunder, og har inngått en avtale med Telenor Mobil om kjøp av kapasitet på mobilnettet.

- Telekom har blitt en del av folks hverdag, sier administrerende direktør i Smart Club, Tore Hermansen, til Aftenposten.

Smart Club investerer i første omgang 50 millioner kroner for å starte som mobil- og Internett-selskap, og Hermansen tror selskapet i løpet av halvannet år vil ha mellom 100.000 og 150.000 kunder på Internett, mobiltelefoni og vanlig fasttelefoni.

De gunstigste tilbudene skal gis til Smart Clubs egne kunder, og planen er at de første Smart Club-mobiltjenestene skal være på lufta før sommeren. Blant eierne i Smart Club er Orkla. Hermansen opplyser at selskapet for tiden er i samtaler med flere innholdsleverandører til selskapets nye mobiltjeneste.

Til toppen