Siden fjerde kvartal i fjor har lenkekatalogen og startsiden Yahoo! klart å doble omsetningen til 1,6 milliarder kroner. Men når du er blitt så stor, er det vanskelig å fortsette å vokse like raskt. Etter å ha lagt frem tallene sine i går, advarte selskapet mot å tro på en like rask vekst i fremtiden.
Årsaken til veksten er primært at selskapet har lykkes i å få en god del av de besøkende til å handle, ikke bare å se på reklame. Hele 105 millioner brukere har registrert seg på Yahoo! i desember.
Like hyggelig er det for selskapet at antall sidevisninger har doblet seg fra desember 1998 til 1999. I desember hadde Yahoo! på side forskjellige sider hele 465 millioner sidevisninger.
Men det er fremdeles den amerikanske Yahoo.com-adressen som drar lasset i selskapet, bare 13 prosent av omsetningen kommer fra de internasjonale Yahoo!-sidene som norske Yahoo.no.
Yahoo satt igjen med et resultat på 360 millioner kroner.
Etter at AOL og Time-Warner slo seg sammen på mandag, spekuleres det tungt om hva Yahoo planlegger for å konkurrere med den nye fusjonerte Internett og mediegiganten.