Les saken her:
Og det er slett ikke lenge før det skjer, skal vi tro den tidligere økonomidirektøren i Schibsted-avisen, som i april overtok som direktør i VG Multimedia (etter Jørn Andersen) med ansvar for blant annet salg og markedsføring.
- I første kvartal i år fikk vi et negativt driftsresultat på omtrent 1,9 millioner kroner. I andre kvartal er driftsresultatet akkumulert forbedret med nesten en million. Vi ligger altså an til et negativt driftsresultat per andre kvartal på en million kroner, hvilket betyr at vi gikk med en million i overskudd de siste tre månedene, sier Yndestad til digi.no.
Det er primært økte annonseinntekter som bringer plusstall inn i VG Multimedia, i tillegg til et noe redusert kostnadsnivå.
- Vi har sett omtrent en dobling i annonseinntektene fra måned til måned i andre kvartal, sier Yndestad og legger til at også andre inntekter (hovedsakelig salg av ringelyder og logoer via SMS) går rette veien, om enn ikke med samme veksttakt som på annonsesiden.