ViaSat digitale krefter ikke helt i orden

Digital-TV selskapet ViaSat har lansert sine digitaltjenester med brask og bram i Sverige, men får kritikk fordi flere av de annonserte tjenestene ikke fungerer. ViaSats sjef i Norge mener at svenskene har annonsert litt for mye, men at alt fungerer i Norge.

Den svenske nettavisen Vision skriver at ViaSat får knallhard kritikk fordi tjenestene til selskapet ikke fungerer skikkelig.

"Slipp løs kraften i din TV", heter reklamekampanjen til selskapet, som skal få folk til å gå over til digital-TV fra analog. Men dette hjelper lite om de kraftige tjenestene og interaktive applikasjonene ikke fungerer.

- Vi har hatt problemer med å sjøsette en del av våre interaktive tjenester. Vi må sikre de tekniske aspektene før vi kan lansere de spennende løsningene, beklager ViaSats svenske sjef, Ulf Groth til Vision.

Ifølge den svenske nyhetstjenesten gransker nå det svenske forbrukerombudet reklamekampanjene til ViaSat.
Einar Brustad, sjef for ViaSat i Norge, sier til digitoday.no at det har vært finpussinger på den interaktive programguiden og den digitale TV portalen til ViaSat. - Vi ville finpusse noe mer på det før dette skulle ut i markedet, sier Brustad til digitoday.no.


Han påpeker at flere av de tjenestene ViaSat har annonsert og markedsført i Sverige ikke har blitt markedsført like sterkt i Norge. - I Norge har vi satset mer på fotballtjenesten, som er oppe og går samt Robinson-satsingen, som også er oppe og går, sier Brustad til digitoday.no.

- Ved juletider skal vi lansere en del tjenester til, slik at det meste skal være på plass innen første kvartal neste år, sier Brustad.

Til toppen