Vil bruke mobilen til kundeundersøkelser

LinkMobility-sjef Henning Romero vil bruke mobilen til langt mer enn prating.

Kundeundersøkelser har tradisjonelt vært kostbare, ressurskrevende og tatt lang tid å gjennomføre. Nå kan mobiltelefonen bli redningen.

Tjenesteleverandøren Link Mobility mener mobiltelefonen vil ta over mye av markedsføringen framover, både billigere og mer effektivt.

Det siste er kundeundersøkelser gjennom forbrukerens mobiltelefon som selskapet har utviklet i samarbeid med Responz. Den gir bedrifter automatiserte løsninger for å gjennomføre kundeundersøkelser på mobiltelefon. Det er første gang denne type tjeneste tilbys på markedet.

- Sammenlignet med tradisjonelle kundeundersøkelser, gir Link Survey helt nye muligheter, hevder Henning Romero, administrerende direktør i Link Mobility. Tjenesten er først og fremst er rettet mot butikker og servicetjenester som setter kundelojalitet høyt.

Tjenesten kan i tillegg til kundeundersøkelser benyttes i alt fra personalundersøkelser, kunnskapskonkurranser eller raske opinionsmålinger.

Til toppen