Vil gi Amazon-teknikk til andre nettbutikker

En ny løsning fra Fast gir andre nettbutikker hovedvåpenet Amazon har bygget seg opp med.

Amazon er blitt verdens største nettbutikk og mye av æren for det gis til måten Amazon foreslår produkter for deg. "Andre som har kjøpt boken du nå har valgt, kjøpte også z,x og y" eller "Legg på X kroner og og få med komplimentære Y på kjøpet" er teknikker som løfter salget.

Nå skal Fast servere denne muligheten til alle Amazon.com og andre nettbutikker.

Fast har i dag lansert Impulse, en spesialversjon av selskapets søkemotor for bedrifter. Fast basis-produkt Fast ESP kan løse denne oppgaven, men for å korte ned utviklingstiden og gjøre ferdige løsninger tilgjengelig for utvalgte målgrupper, lager Fast stadig nye spesialversjoner av ESP.

- Amazon ser på kjøpsmønstere til andre kunder og når du velger noe, så foreslås andre ting. Vår Impulse-løsning gir andre nettbutikker disse samme mulighetene. I tillegg får man en rekke avanserte administrasjonsmuligheter av systemet, forklarer Bjørn Olstad, teknologisjef i Fast, til digi.no.

Administrasjonsdelen av søkesystemet lar markedssjefer lage kampanjer og styre alle sannsynligheter for hvilke kunder som får hvilke forslag når de er inne på nettbutikken som bruker Fast Impulse.

Til toppen