marchFIRST
MarchFirstMarchFirst Observatory
USweb/CKSWittman-Hart
- MarchFirst Observatory skal ved å gi brukerne velinformerte rapporter og dypgående industrianalyser muligheten til å ta godt funderte beslutninger innen Internett og e-business, sier Robert Bernard, toppsjef for MarchFirst, på presentasjonen av tjenesten torsdag.
Bernard sier at MarchFirst skal konsentrere seg om selskapene i gruppen Fortune 1000, de et tusen største bedriftene i verden. Disse selskapene, mener han, har store utfordringer, men minst like store muligheter i tiden som kommer.
- Man må begynne å se eksternt, ikke internt, sier Bernard som mener at nettets muligheter til å snu opp ned på hvordan man kommuniserer med sine leverandører krever at selskapene må bruke mer tid på å forstå sine kunders kunder for å lykkes.
Bernard sier at gjennom å jobbet med de store "blue chip" selskapene i lang tid, selskaper som har stått som drivere i økonomien, har det som i dag er MarchFirst opparbeidet seg mye kunnskap innen nettopp dette feltet.
- Dette vil vi gi tilbake, sier Bernard.