Vil gjøre deltidsjobb til heltidsjobb

Sammen med to BI-studenter satser Sverre Hvas på å samle alle deltidsjobber på ett nettsted

Sverre Hvas, tidligere markedsansvarlig i NamePlanet, ble kontaktet av to BI-studenter som mente de hadde en god forretningsidé, men som trengte mer tyngde og hjelp til å gjennomføre idéen.

Og idéen, den likner mistenkelig på den samme som blant andre Jobline, Jobbnett, Aetat, StepStone, Jobpilot og TopJobs hadde før de startet opp, nemlig en jobbformidlingstjeneste på nett.

Men dette skal ikke være en hvilken som helst jobbformidlingstjeneste - på deltidsjobb.no skal brukerne finne alle ledige deltidsjobber samlet på ett sted.

Sverre Hvas er utleid av Brandmark Consulting (hvor han selv er daglig leder) for å jobbe som daglig leder for deltidsjobb.no. Det å være daglig leder for to selskaper, synes ikke Hvas er noe problem. Og han gleder seg til å gå igang med det nye prosjektet.

- Det er ingen aktører som konsenterer seg om deltids-stillingsmarkedet. Det finnes rundt 570.000 besatte og ubesatte deltidsstillinger, og mange av disse jobbene har høy turnover (stor gjennomtrekk av ansatte, red.anm.), forteller han.

Hvas vil ikke primært satse på dotcom-bransjen, men inngår (og har allerede inngått) avtaler med de største dagligvarekjedene, Narvesen, IKEA, McDonalds og 7 Eleven.

Målgruppene er skoleungdom og unge studenter, husmødre og eldre (såkalte ny-pensjonister). Deltidsjobb.no skal tjene penger på samme måte som de øvrige jobbformidlingstjenestene gjør (eller ønsker å gjøre).

Etablering og utvikling av den nye tjenesten har kostet rundt 100.000 kroner, og Hvas innrømmer at tjenesten har et betydelig markedsføringsbudsjett. Hans filosofi når det gjelder markedsføring er: skrik smartere, ikke høyere!

Etter hvert er det meningen å tilby jobbsøk på deltidsjobb.no via en SMS-meldingstjeneste, en e-post tjeneste og WAP.

Til toppen