Vil ha 650.000 nye abonnenter

Telenor ønsker å være klar markedsleder på private Internett-abonnement i Norge. Målsetningen er, etter det digi: erfarer, intet mindre enn 650.000 nye abonnenter i løpet av 1997.

Telenor tror på en million brukere av Internett før årtusenskiftet, og anslår totalmarkedet til å ligge på rundt 1,5 millioner.

Telenors målsetning er å sitte med 70 prosent av markedet i løpet av 1998.

Ifølge kilder digi: har snakket med, er Telenor sin målsetning å selge hele 650.000 internett-abonnement i løpet av 1997. Dette tallet vil ikke markedssjef i Telenor Online, Pål Normann Johansen, si noe om.

- Det eksisterer mange prognoser for når den store veksten i Internettabonnement kommer. Derfor er det vanskelig å si noe sikkert om når vi får hvilke kunder.

Prima 70 er et prosjekt som skal samle Telenor-konsernets ressurser mot Internett-satsingen. Johansen sier at den rivaliseringen en har sett mellom flere av Telenor-bedriftene har vært viktig for å skape noen såkorn i konsernet for satsing i større skala.

- Prima 70 samlet flere av Telenors enheter som er inne på internettmarkedet. Resultatet skal synes i de enkelte delene av Telenor, som samlet skal presentere ett produkt under navnet Telenor Internett, sier Normann Johansen.

Et eksempel på dette er Telenor Mobil som nylig har gått ut med en kampanje for en lavere pris for oppkobling til Internett. Hvert selskap har sin satsing, men produktet er det samme og enkeltenhetene i Telenor har samordnet sine markedsaktiviteter.

Johansen mener Schibsted Nett er Telenors argeste rival om privatkundene, mens det i bedriftsmarkedet er flere aktører som Telenor passer seg for, blant annet EUNet og Riksnett.

Til toppen