Vil ha kompensasjon

Internettbrukernes Interesseorganisasjon (IBIO) har mottatt 120 rapporter om internett aksess fra sine medlemmer de siste ukene. IBIO vil søke kompensasjon fra aksessleverandører som ikke holder hva de lover, skriver formann Sverre Holm i denne kommentaren til debatten som nå går i digi:media.

pl22343143.htm>IBIO er selvfølgelig klar over problemene som våre online og sn kunder har i dag. Vi er helt enig i at kvaliteten på de tjenestene som leveres av Telenor/SOL er uakseptabelt dårlig.

Den siste uken har vi fått 120 meldinger fra våre medlemmer, som utdyper og konkretiserer de feil og mangler som de, som kunder og sluttbrukere, har opplevd. I tillegg til de tingene som er tatt opp, har vi også fått mange kommentarer på oppkoblingspakken(e), som enten ikke virker, eller virker feil. Det er også mange som påpeker at informasjonstjenestene bør kunne gi oss mye mer konkret informasjon om hva som er feil, hva som må gjøres, og når tjenesten ventes å være i orden igjen.

De opplysningene vi har fått fra våre medlemmer skal vi analysere, og deretter ta kontakt med Telenor/SOL med sikte på å komme til en ordning som kompenserer våre online og sn medlemmer for manglene ved det tjenestetilbudet de har pr i dag.

Foreløpig er det helt åpent hvilken form og hvilket innhold en slik kompensasjon kan ha.

Sjekk også ut våre hjemmesider, hvor det ligger http://www.ibio.no/spider.html target=new>endel informasjon om en samtale jeg hadde med Tom Lindberg, etter et program i Spider for et par uker siden.

Sverre Holm

Formann Internetbrukernes interesseorganisasjon (IBIO)
http://www.ibio.no/

Til toppen