Det skien-baserte selskapet 24SevenOffice har lenge tilbudt web-baserte ERP-tjenester over nett, og har opplevd en stor etterspørsel fra starten.
Tjenestene har i hovedsak vært regnskap og forretningsløsninger rettet mot små selskaper.
Nå får 24SevenOffice drahjelp av Bluegarden, som tradisjonelt har levert digitale tjenester innen lønn, personal, ressursplanlegging, rekruttering og opplæring. Selskapet har i over 30 år levert tjenester til store offentlige og private bedrifter.
24SevenOffice har tidligere uttalt til digi.no at tradisjonelle ERP-leverandører vil tape i kampen mot småkundene i webbaserte løsninger.
- Vi er fast bestemt på å vinne denne ERP krigen og våre nedskalerte versjoner konkurrerer både på pris og funksjonalitet. I motsetning til de andre tar vi også vare på drift, oppgraderinger, backup og sikkerhet, sa internasjonal direktør Ståle Risa til digi.no i oktober i fjor.
Les også:
- [21.06.2006] 24SevenOffice henter ti millioner kroner
- [12.01.2006] Tror på dobling med web-basert ERP
- [19.10.2005] 24SevenOffice skalerer ned og angriper Mamut
Samarbeidet med Bluegarden vil utvide målgruppen mot mellomstore kunder.
Bluegarden har i dag vel en million personer i Skandinavia som mottar lønn gjennom sine løsninger.
Med web-basesrt ERP kan kunder spare mellom 40 til 70 prosent på sine IT-kostnader, mener 24SevenOffice.
I USA eksploderte dette markedet i 2004, og Salesforce er blant de selskaper som har vokst seg fete på denne tjenesten.
- På samme måte som Google utfordrer Microsoft vil 24SevenOffice og Bluegarden ta opp kampen mot den gamle måten å levere løsninger på, sier administrerene direktør Svein Gullaksen i Bluegarden.
Med det mener han at installert programvare på server vil tape kampen mot webbaserte tjenester som alltid er oppdatert.