Vil selge digital reklame på t-banevogner

Gründere vil sikre seg de nye t-banevognene til formidling av digital informasjon og underholdning.

Til neste år kommer de første nye t-banevognene i drift, og planen er 190 nye vogner i løpet av en treårsperiode.

Disse vognene kan bli en viktig reklamekanal for gründerspirer fra Oslo Markedshøyskole som har utviklet en løsning som skal pryde de nye t-banevognene til Oslo Sporveier.

Finansavisen skriver at Oslo Sporveier er positive til et samarbeid med gründerne Vidar Strand og Odin Fjeldvig. Neste skritt er å få innpass hos de store mediebyårene, som vil bli de aktuelle kundene som kjøper reklametid.

Oslo Sporveier kan bli en svært attraktiv reklamekanal som treffer 63 millioner passasjerer hvert år.

Ideen er hentet fra informasjonsskjermene på Flytoget. Reklamen vil være en blanding av informasjon og underholdning som for eksempel om hva som skjer i Oslo og sketsjer.

Løsningen bygger på at man setter opp servere på t-banevogner og stasjoner som skal styres av gründerne.

Strand kjenner ikke til tilsvarende løsninger i andre land, og ønsker også å rulle ut prosjekter i andre deler av verden. Den tekniske løsningen kan driftes fra Norge, uavhengig om det er t-banevogner i Budapest eller Stockholm.

Til toppen