Vil tilby alle teletjenester

IP-telefoniaktører har allerede begynt å gå konkurs, men One Call skal vinne markedet med å tilby alle teletjenester.

IP-telefoni har blitt IT-bransjens nye Klondyke. Et førtitalls aktører har i løpet av det siste året dukket opp og skal ha sin del av kaka.

Det antas at det i dag er over 80.000 som har kuttet ut fasttelefonen til fordel for gratis tellerskritt med bredbåndstelefoni, og det er Telio som leder an og som var først ute.

Nå melder enda en ny aktør seg på markedet. One Call skal lokke nye kunder med et bredt spekter av tjenester.

Til tross for at både sandefjordselskapet Nettringen og IPtele som ble etablert blant annet av Frode van der Laak i 2001 er under konkursbehandling, stopper ikke dette One Call.

One Call tilbyr skal tilby hele spekteret av teletjenester – IP-telefoni, bredbåndsaksess, mobilabonnement og konvensjonell fasttelefoni.

- Vårt mål er å dekke kundenes totale behov for teletjenester, med viktige fordeler som enkelhet, service og «alt på én faktura», sier administrerende direktør Øistein Eriksen i Abax Communication som står bak One Call.

One Call har fått Hafslund Venture inn på eiersiden, og forventer at dette vil gi muskler ut i markedet. Hafslund har i denne omgang kjøpt en minoritetspost, men samtidig avtalt en opsjon for større eierandel.

Selskapet tilbyr blant annet testing av IP-telefoni. digi.no omtalte i desember One Calls tilbud på denne tjenesten som gjøres ved hjelp av en såkalt «softphone» over tretti dager for 99 kroner.

    Les også:

Til toppen