Vil vekke reklamebyråene fra Tornerose-søvnen

Reklamebyrået Grey Digital brøler mot sin egen bransje og har tatt initiativet til en annonsestafett før årets begivenhet i internettbransjen.

Grey Digital er byrået som har fått det ærefulle, men lite lukrative oppdraget med å utvikle nettstedet til årets Gulltaggen-konkurranse. Gulltaggen er Internett-bransjens årlige begivenhet og har i år blitt utvidet til å inkludere TV-mediet, nærmere bestemt interaktiv TV.

I disse dager er det mulig å melde på sine bidrag til årets konkurranse, samtidig ønsker Grey å gå involvert de kreative byråene for å markedsføre begivenheten.

- For å få mer blest rundt arrangementet, tenkte vi at hvis flere får sine "15 minutter", så vil sikkert flere bidra, sier Cecilie Paulseth som er i ferd med å ta over ledelsen i den digitale avdelingen til et av Norges største reklamebyrå, Grey.

Paulseth har tidligere jobbet i nettkonsulentselskapet Icon Medialab (i dag endel av WM-data) og Dinamo Link.

- Som vi har erfart tidligere år glimrer som regel de store reklamebyråene med sitt fravær. Dette fordi andre konkurranser har en lenger historie og har vært gjevere å delta i. Så, ved å ha en annonsestafett drar vi med oss byråene og gjør dem klar over at konkurransen er forandret, sier hun og mener at det høyner statusen at organisasjonen INMA står bak årets Gulltaggen og at vinnerene meldes på til Cyber Lion i Cannes.

Paulseth synes det er viktig å involvere flest mulig aktører i Gulltaggen.

- Hele vår eksistens er basert på digitale kanaler og da er Gulltaggen en naturlig og viktig arena for oss. Å bli spurt om å sette opp årets nettsted ser vi på som en stor kompliment til den jobben vi gjør. Det er på tide at Gulltaggen etableres som et "stuerent" arrangement som premierer og fremmer god kommunikasjon i digitale medier, og ikke bare er et arrangement for spesielt interesserte som massekommunikasjonsbyråene ikke behøver å ta stilling til, sier hun og utdyper:

- Internett markedsføring er massekommunikasjon, samtidig er segmenteringsmulighetene så mange flere enn man er vant til fra andre medier, og mener det er et skritt i riktig retning at INMA har tatt over arrangementet. Årets Gulltaggen går av stabelen invasjonsdagen, 9. april, på Sentrum Scene.

- For å vise hva denne bransjen er god for utfordrer vi byråene til å være med på annonsestafett. Stafetten har et mål, nemlig å fremme Gulltaggen som arrangement og årlig begivenhet. Bruk fantasi og kreativitet - alt er lov!

Grey Digital har i første runde utfordret byrået Bleed. Her er en av annonsene du kan se i Flash-format.

Til toppen