Vista lite trendy i bedriftsmarkedet

Det viser en ny undersøkelse fra analyseselskapet Forrester.

Analyseselskapet Forrester Research har nettopp publisert den fjerde utgaven av en halvårlig undersøkelse om PC-bruk i bedrifter: Enterprise Desktop And Browser Study, H2 2008.

Bakgrunnsmaterialet for undersøkelsen består av data fra over 50.000 bedrifter, innhentet gjennom hele første halvår i år.

Undersøkelsen selges for 279 dollar, og rettes primært mot programvareutviklere: Den forteller om hvilke nettlesere som brukes, hvilke operativsystemer, skjermoppløsning og bruk av Java og Flash, blant annet.

Hovedtrekket i undersøkelsen er at bedriftsmarkedet stadig avviser Windows Vista.

Et annet viktig moment er at bruken av nettleseren Mozilla og PC-er fra Apple – Macintosh – øker.

Undersøkelsen bekrefter analyser fra i våres, der det blant annet ble avdekket at bedriftene som faktisk velger Vista, består stort sett av dem som valgte å ikke oppgradere fra Windows 2000 til Windows XP, og som nå har et akutt behov for et mer moderne system for sine PC-er.

    Les også:

Til toppen