Vokser fort på å dele ut dyre mobiler

Teleutfordreren Newphone vokser raskt på å dele ut nye mobiltelefoner til kundene hvert år.

På tross av at bedriften ble etablert så sent som i desember 2003, passerte de 50 millioner kroner i omsetning allerede i 2005. På tross av den kraftige veksten, leverte selskapet allikevel overskudd.

Nå ligger de godt an til å passere 100 millioner kroner i år og selskapet tror rakettveksten vil fortsette også neste år.

- Marsjfarten i fjerde kvartal ligger på 33 til 34 millioner kroner. Vi bør dermed nå 170 til 180 millioner kroner i omsetning neste år, sier Otto Isaksen, til Dagens Næringsliv.

Newphones konsept ligger i selskapets navn. Kundene får ny mobiltelefon hvert år og Newphone tjener sine penger på ringeminuttene.

- Nøkkelen til suksess er at vi fra dag en så at småbedriftene bruker mobilen mye mer enn andre. Det er jo lite interessant å ha en stor industribedrift med mange hundre ansatte som kunde - for de ansatte der ringer lite sammenlignet med en snekker, sier Isaksen til Dagens Næringsliv.

Hovedmålgruppen er bedrifter med færre enn 30 ansatte.

Til toppen