Vokser kraftig på å droppe betaling

En av verdens mest annerkjente aviser, New York Times, satset lengre enn de fleste på å ta betalt for innhold som de publiserte på nettet.

De tjente gode penger på det, men det hindret avisen i å etablere en like sterk merkevare på nettet som i papiravisenes verden.

Etter at selskapet åpnet opp alt sitt innhold, har de, ifølge Techcrunch, tatt helt av. New York Times åpnet opp i midten september og har allerede opplevd en trafikkfremgang på hele 64 prosent.

I august hadde New York Times 11,8 millioner unike besøkende. Det steg til 14,5 millioner i september, og i oktober var de helt oppe i 19,4 millioner.

Samtidig har Cnet News, som har webadressen news.com gått kraftig tilbake. De hadde like i underkant av 2,5 millioner unike brukere i august, og har falt helt ned til 2,0 millioner i oktober.

Les mer hos Techcrunch.

    Les også:

Til toppen