Vurderer å selge Tiscali Norge

Internett og ADSL-leverandøren Tiscali synes priskonkurransen i Norge er vel tøff.

Bredbåndsleverandøren Tiscali vurderer å trekke seg ut av det norske markedet. Den italienske bredbåndsleverandøren mener muligheten i Norge er små som følge av tøff konkurranse med NextGenTel og Telenor.

Dette skriver selskapet i sin kvartalsrapport. Tiscali forteller at de vurderer ulike strategiske muligheter for enkelte av landene selskapet er inne i. Det vurderes nå å kvitte "selge ut ikke-kjernevirksomhet for å investere mer i kjernemarkedene til selskapet".

Men det er Tiscali som har vært en av de tøffeste pådriverne i priskrigen på ADSL her i Norge. Før jul kuttet selskapet prisene og serverte et av de aller billigste ADSL-tilbudet i markedet.

- Det avgjørende er rammebetingelsene vi kan oppnå i hvert marked, sier Tiscali-sjef Olav Sande, Tiscali-sjef til digi.no. Her i Norge bestemmes dette mye av prisen vi må betale for å leie linjene til hver husstand fra Telenor. Tiscali skal derfor vurdere 2004-resultatene for å bestemme ha som skal selge i Norge.

Sande er optimist.

- Vi opplever sterk vekst i Norge og vi ligger foran budsjettene for 2004. Dette viser at vi har en levedyktig virksomhet, noe som er viktig for våre kunder og leverndører.

Det store spørsmålet er om ikke kunnskapen om at Tiscali kanskje vil selges vil gjøre nye kunder mindre villig til å signere avtaler med selskapet som binder dem i for eksempel et år fremover.

- Det er overhodet ingen planer om å legge ned, skal det skje noe er det snakk om et salg eller partnerskap. Kundene er derfor garantert å få videreført sitt internett-abonnenemt, både ut bindingstid og videre fremover, presiserer Tiscali-sjefen.

Les hele saken på iMarkedet, en søsterpublikasjon av digi.no.

Til toppen