Wall Street Journal i løssalg på nett

Wall Street Journal tilbyr nå sin betalte internettutgave også i daglige doser. For 1,95 dollar kan du få WSJ Interactive Journal i 24 timer.

Ved hjelp av selskapet Qpass har den amerikanske finansavisen The Wall Street Journal kommet opp med et fleksibelt system som skal skaffe enda flere abonnenter til WSJ.com. Hittil har det vært mulig å tegne årlige abonnement på papir og nettutgaven noe som 265.000 nettbrukere har gjort hittil.

Nettbrukere som ikke er innom så ofte, kan tegne daglige abonnement fra nå.

Qpass sørger for at kundene får et opplegg for mikrobetalinger mot at de registrerer seg i selskapets nettverk. Foreløpig er det bare WSJ, IDGs Industry Standard og to andre aktører som ligger inne i innholdsnettverket. Brukerne betaler ved å utlevere kredittkortnummeret sitt, og Qpass belaster brukerkontoene månedlig.

Samme bruker-ID og passord kan benyttes på alle fire innholdsleverandørene i nettverket.

Ikke minst innebærer samarbeidet at avisen overlater det nitidige innkrevingsarbeidet av penger til en partner.

- Vi har alltid vært ute etter å tilby en web-ekvivalent til en løssalgspris for daglig aksess til Interactive Journal, sier Tom Baker, daglig leder for WSJ Interactive i en pressemelding.

WSJ tilbyr fram til 1. juni 48 timers abonnement til prisen for en dag (1,95 dollar). Den årlige abo-prisen er 59 dollar for en ren webutgave, mens det koster 30 dollar mindre hvis man abonnerer på papirutgaven av WSJ (eller Barron's).

Til toppen