Wall Street Journal vurderer gratis nettavis

Da de første nettavisene kom for over 10 år siden, gikk de fleste forretningsplanene ut på å ta betalt for innholdet i form av en abonnementsmodell. Dette er det imidlertid få som har nyttes med, og nettavisene er i all hovedsak åpne. Innholdet deles ut gratis, og selskapene bak tjener sine penger på å selge annonser.

Noen få selskaper har imidlertid holdt stand lenge, men i forrige uke besteme annerkjente New York Times for å åpne sin nettavis.

    Les også:

Nå viser det seg at en av de få som faktisk har delvis lykkes med abonnementsmodellen, Wall Street Journal, også vurderer å åpne sin nettavis for gratis tilgang.

Mediemogulen, og sjefen for News Corp, Rupert Murdoch, sa ifølge CNet News at de nå vurderer det. Det sitter imidlertid langt inne å gi slipp på inntektene fra de betalene kundene.

- Det vil være veldig dyrt på kort sikt, men på lang sikt kan det være en lur ting å gjøre. Vi vurderer det veldig nøye, sa Rupert Murdoch på en telefonkonferanse i forbindelese med kvartalspresentasjonen av News Corps resultater, ifølge CNet News.

Til toppen