WebAd er betingede optimister

Etter at Oslo Kinoreklame kjøpte ut resten av annonseselskapet WebAd mener administrerende direktør Erik Z. Børresen at 1999 blir et avgjørende år for selskapet.

WebAd oppsto etter at Modern Times Group (MTG) kjøpte halvparten av aksjene fra P4 Electric Farm i februar i år. Nå har Electric Farm kvittet seg med resten av selskapet (solgt til MTG-selskapet Oslo Kinoreklame), både på grunn av en fokusering på kjernevirksomheten, men også fordi WebAd har generert lite inntekter.

- I første fase har vi ikke vært fornøyd med personene vi fikk inn. Vi har tatt konsekvensen av det og gjør organisatoriske endringer, sier administrerende direktør Erik Z. Børresen i Oslo Kinoreklame i en kommentar til digi.no.

Han benekter at selskapet nå bare har én selger som digi.no skrev i går.

- Vi sa opp flere ansatte i forkant av sommeren, det er riktig. Men nå har vi tre personer på plass, sier han. Børresen mener han nå har kontroll på kostnadene.

- Vi er i gang med innsalget for 1999, og det er spennende tider vi går i møte. Uansett blir 1999 et avgjørende år for oss. Vi er betingede optimister, sier Børresen.

Han er ikke enig at det er mye hummer og kanari som ligger i nettverket av websteder. Ifølge Børresen er utvalget av nettsteder som inkluderer Hegnar Online, AltaVista, P4, TV3 og Filmweb, nær optimalt.

I en pressemelding fra selskapet legges det imidlertid først og fremst vekt på nyheter innen finans og økonomi.

Børresen mener IT og underholdning er andre nisjer som WebAd skal fokusere på. Sistnevnte på grunn av eiernes kjernevirksomheter innen kino. Dermed vil TV3, P4 og Filmweb finne sin naturlige plass i annonsenettverket..

Til toppen