JUSS OG SAMFUNN

WebAd mistet kjempekunde

Det MTG-eide annonsenettverket WebAd mistet i januar sin hovedkunde, Yahoo! Norge. Nettverket skal nå satse hardt på å bli nisjeportalenes nettverk.

Sigvald Sveinbjørnsson
9. mars 2001 - 12:18
Yahoo! NorgeWebAd
AdLinkMTG

Ulrika Westindigitoday.no

AdLink får dermed tilgang til omtrent 40 millioner sidevisninger fra norske brukere. Dette er visninger som forsvinner fra WebAd.



- Denne avtalen styrker vår tilstedeværelse på det norske markedet, sierThomas Bagn, ansvarlig for forretningsutvikling i AdLINK Norge i en pressemelding.



Morten Hofstad, administrerende direktør i WebAd, bekrefter overfor digitoday.no at samarbeidet med Yahoo! har opphørt i Norge. Men Hofstad sier at selskapet ennå har mange gode og interessante kunder.

- Vi har satset mye på nisjekanaler, som flere Golf-nettsider, Femme.no og BarniMagen AS.


Everydayauksjonstjenesten QXL
Tidligere har WebAd sagt opp kontrakten med en annen portal, MTG-eide Everyday, for så å få kontrakten på ny: Everyday tilbake i MTG-familien
MTG klarer ikke annonsesalget på egen portal
Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra