Webifisert kunnskapsdeling

Evne til å tenke nytt krever kunnskap, skriver Digital Hverdags Bente Sollid og henviser til nettstedet til Jupiter Communications.

"

Ny teknologi setter spor etter seg, ikke minst i selskapers reviderte forretningsstrategier. Å være innovativ har fått en ny dimensjon den senere tid. I dag handler det ikke nødvendigvis om å skape noe nytt, men heller en vilje til å tenke og erkjenne en ny situasjon.

Men, evne til å tenke nytt krever kunnskap. Ett av selskapene som har spesialisert seg på kunnskap om interaktive medier, er amerikanske Jupiter Communications. Med 10 års fartstid har de opparbeidet seg en høy status - og blir hyppig referert i IT-tidsskrifter over hele verden.

Nettstedet byr på masse relevant informasjon. Jobber du med research, vil du finne oppdatert informasjon om innhold, teknologi, handel, annonsering og ikke minst hva de selv kaller "det europeiske Internett". Nettstedet inneholder også ideer og ressurser om strategisk planlegging, research studier, konferanser, nyhetsbrev og et web-bibliotek.

Webifisert kunnskapsdeling er stikkordet for mitt Stjernestreif denne uken. Kunnskaps- og informasjonsdeling er som oftest en funksjon i en bedrifts intranett. Ta en titt på Jupiter Communications - og se om ikke en tilsvarende modell for strukturering av informasjon også kunne være noe for din bedrift!

Kunnskap gir makt - særlig om den er tilgjengelig!

"

Til toppen