Wired utvider Webmonkey

Et designmagasin og en utvidelse av den populære nettguiden Webmonkey, er blant planene som ligger på Wired Ventures tegnebrett.

- Det er rom for et designmagasin som snakker om design til mennesker. Ikke designere som snakker til andre designere, men skribenter som snakker om design til leserne, sier Wireds kreative leder John Plunkett i neste utgave av designmagasinet Graphis.

Etter fjorårets mislykkede forsøk på å reise mer penger på aksjemarkedet, har det vært stille rundt Wired Ventures. Men med relanseringen av HotWired, og nye prosjekter på tegnebordet, er selskapet tilbake på rett spor, ifølge Plunkett.

Tidligere denne måneden har Hunter Madsen, som er visepresident i markedsavdeling til HotWired, snakket om en utvidelse av Webmonkey. Han hintet også om en mulig papirutgave av den populære gjør-det-selv-guiden for nettbyggere. Madsen sa samtidig at Wired Ventures har blitt urettferdig behandlet av misunnelige konkurrenter i media, som fortsatt gjør narr av selskapets hippe og utfordrende design.

Ifølge Madsen skal HotWired nå ha tre millioner lesere per måned, og all annonseplass for juli skal allerede være solgt ut. Men med 120 ansatte, taper selskapet fortsatt penger på Internett.

Til toppen